Online spaarprogramma

Ippies0417

 

Met het snelste online spaarprogramma van Nederland probeert ippies.nl het online shoppen nóg leuker en interessanter te maken. Initiatiefnemer Emiel Fokker vertelt over het spaarprogramma en de voordelen voor zowel de consument als de webwinkelier die met hulp van het platform zeer gericht kan targetten.

ippies.nl werkt voor de consument volgens Emiel Fokker zeer gebruiksvriendelijk. “Ze kunnen zich gratis inschrijven, vullen geheel vrijblijvend hun profiel in en kunnen vervolgens beginnen met sparen. Op moment dat ze iets kopen bij een aangesloten webwinkel worden ze beloond met punten in de vorm van ippies. Een ippie heeft een waarde van 0,01 euro. De gespaarde punten kunnen consumenten op verschillende manieren verzilveren, zoals uitgeven in de cadeaushop of betalen bij de aangesloten webwinkels.”

Gedetailleerde database
Het spaarprogramma bestaat inmiddels tien jaar en meer dan 2.000 webwinkels zijn er bij aangesloten, waaronder bekende spelers als Bol.com, Coolblue, Wehkamp, MediaMarkt. Ook de kleinere retailer kan volgens Emiel Fokker profiteren van de database van meer dan 250.000 online shoppende consumenten. “Onze database is vrij gedetailleerd. Bij elke aankoop wordt het profiel van de klant verder opgebouwd en de shophistorie verder aangevuld. We weten precies wie waar shopt en wat er wordt gekocht. Ook is van een groot deel van de spaarders de gezinssituatie bekend. Dat is van cruciaal belang voor een webwinkelier die gerichter wil adverteren door middel van targetting. Op moment dat iemand een vakantie heeft geboekt via ippies.nl bij een van onze partners gaan we de periode daarna deze consument niet meer lastig vallen met vakanties, maar bijvoorbeeld wel met een reisverzekering of zonnebrandcrème.”

Sparen en betalen
Ippies.nl heeft sinds kort ook een plug-in omarmd om de consument gericht pushnotificaties te kunnen sturen. Emiel Fokker: “Zo kunnen we de online aanwezigheid monitoren en wederom gerichter targetten. Als een consument bij Amazon naar een product zoekt, kunnen we hem een alternatief aanbieden bij een van onze aangesloten partners. Amazon is (nog) niet aangesloten bij ippies.nl. Zo proberen we consumenten te verleiden om de aankoop alsnog bij een aangesloten webshop te doen. Dat blijkt in de praktijk zeer goed uit te pakken. De consument is tevreden, want spaart punten, en de webwinkelier converteert.”

Naast een online spaarmiddel bij webwinkels kunnen ippies ook als betaalmiddel fungeren. “Aangesloten webshops kunnen in hun check-out naast iDEAL of PayPal ook ippies implementeren en accepteren als betaalmiddel. Bij New York Pizza bijvoorbeeld kun je afrekenen met gespaarde ippies. De commissie blijft zo online en vloeit weer terug naar de aangesloten webwinkels.”

Een aantal online shoppende consumenten uit de database van ippies.nl heeft aangegeven ook beschikbaar te zijn voor marktonderzoek. “Zo kunnen ze extra punten sparen door bijvoorbeeld een enquête in te vullen of feedback te geven op een advertentie. Wederom een win-winsituatie voor zowel de consument als de webwinkelier in kwestie,” zegt Emiel Fokker tot besluit.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*